:::: MENU ::::

Bio

(English below)
Je suis chargée de recherches de première classe en sciences politiques au Centre National de la Recherche Scientifique (CNRS), actuellement membre du Laboratoire d’informatique de Paris 6 (LIP6, UPMC Sorbonne Universités). Je mène au sein de l’équipe NPA des travaux de recherche pluridisciplinaire sur les acteurs, les problématiques et l’institutionnalisation de la gouvernance d’Internet. J’enseigne également, au Master 2 « Réseaux Informatiques » de l’UPMC, la gouvernance et la régulation d’Internet.

Membre de plusieurs associations académiques, parmi lesquelles le réseau académique international sur la gouvernance d’Internet (GigaNet), je participe également au réseeau d’excellence européen pour une science de l’Internet (EINS) et au réseau consultatif de recherche auprès de la Commission internationale pour la gouvernance d’Internet (GCIG).

Dans le cadre d’activités associatives au sein d’ONG et de coalitions de la société civile, je milite pour la promotion des droits de l’homme dans l’environnement numérique depuis 1996, en France, en Europe et à l’international.

I’m a senior academic researcher in Political Sciences with the French National Scientific Research Center (CNRS), currently with LIP6 Laboratory at UPMC Sorbonne Universités, where I run in the NPA team a multi-disciplinary research activity focusing on Internet governance actors, issues, and institutionalization processes. I also teach Internet Regulation and Governance at MSc level to UPMC Computer Sciences students.

I’m a member of a number of scholarly associations, including the Global Internet Governance Academic Network (GigaNet). I participate to the European Network of Excellence in Internet Science (EINS) and to the Global Commission on Internet Governance’s (GCIG) Research Advisory Network.

As part of my volunteering activities in NGOs and civil society coalitions, I’ve also been actively promoting human rights in the digital environment since 1996 at the French, European and global levels.

uijquery.org | 521: Web server is down

Error 521 Ray ID: 20d6e42245bd0497 • 2015-07-29 06:50:42 UTC

Web server is down

You

Browser

Working

CloudFlare

Working
uijquery.org

Host

Error

What happened?

The web server is not returning a connection. As a result, the web page is not displaying.

What can I do?

If you are a visitor of this website:

Please try again in a few minutes.

If you are the owner of this website:

Contact your hosting provider letting them know your web server is not responding. Additional troubleshooting information.